Dette er et sjovt indlæg om Tingstrups musiksmag!!

En af fordelene ved at skrive dagbog er at man kan gå tilbage i tiden og få frisket sin hukommelse op.

Jeg starter min dag med at sætte mig til tasterne med en kop kaffe i vindueskarmen ved min venstre hånd, udsigt til bjergene skråt foran mig og dagens favorit musik på anlægget til højre for mig.

Mit sind er oftest helt afslappet efter lille halv times meditation kombineret med de rolige morgenomgivelser her mellem 5 og 6 am. Der er næsten ikke en tanke, der er stået op på det tidspunkt - så den musik, jeg sætter på, sker nærmest pr automatik.

Fra day one har jeg registreret, det jeg har spillet ledsaget af dagens første indskydelser.

Det har jeg gjort uden overhovedet at tænke over det. Det betyder at jeg nu - ud over at få opfrisket min hukommelse - også kan få opfrisket mine stemninger.

Stemningerne er jo til dels udtrykt gennem musikken - så for sjov skyld listede jeg lige sound tracksne for de foregående morgener:

Så her er et unikt indblik i Tingstrups Tilstande de seneste 10 morgener.

Ashra Temple: 4 albums
Patti Smith: Radio Ethiopia
Klaus Sschultze: 35 albums (Sindsygt!!)
Mott The Hoople: De første 8 albums
Peter Gabriel: 1 + 2 + 3
Robbie Robertson: Music from the Underworld of Red Boy
Goodspeed Your Black Emperor: Diverse albums
Boulez: Conducts Zappa – Perfect Stranger
Frank Zappa: Civilisation Phaze III
Aphex Twin: 8 albums

Der er ikke mange nyheder i blandt!

Mit næste projekt er at gå samtlige dage fra dags dato tilbage til 15 marts igennem og registrere mine morgenalbums for mine første 150 dage i Kathmandu (der er rigtig mange goodies i mellem!). Herefter vil jeg sende listen til en terapeut, en astrolog, en lama og andre med forstand på øverste etage og bede dem beskrive personen med den musiksmag.

Kommentarer

  1. HA-HA! Det er sjovt.
    Men de vil jo alle blot svare at det er imponerende at den gruppe mennesker har haft tid til at høre alt det...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen