Project Management - en by meget langt væk!

Nu skal det ikke være fis og ballade det hele.

Ud over at lede efter huse bruger vi nemlig en stor del af vores tid på forskellige projekter.

Jeg arbejder blandt andet på at se om jeg kan lave et joint venture mellem Kiran's fede Animation Studio, Incessant Rain og en dansk virksomhed.

Et af de helt centrale områder i et dette project er uddannelse. Naturligvis indenfor alle animations diciplinberne. Men i højere grad i management - helt specifikt project management. Det er ikke bare et problem Kiran og hans branche knokler med – men er generelt problem i Nepal.

Jeg har det helt inde på livet for tiden i forbindelse med færdiggørelsen af en ny website et projekt, der har sejlet en smule, hvilket har været helt bevidst fra min side. Ved ikke at blande mig får jeg et klart billede af hvad 'systemet' kan af sig selv.

Projektet sejler ikke mere. I går gennemgik jeg for sidste gang sitet, inden det ryger tilbage til Danmark. Rettelserne kommer her til morgen!

Processen de sidste to uger har tilgengæld været - om ikke hår - så stærkt irriterende. Og dte gælder især de seneste 4 dage.

Efter et super møde med ambassaden og Kiran i tirsdags, tog jeg hen til web programmøren for at samle de sidste tråde. Jeg var ellers sengeliggende, men fornemmede at der var behov for lige at få de sidste ting på plads. Og når jeg nu alligev var oppe...

Vi gennemgik vi alle de punkter, jeg havde noteret ned efter at have kuglegravet det nye site. Jeg vil rense det for så mange fejl og mangler som overhovedet muligt inden det sendes over til kunden.

Mødet tog et par timer – meget længere end jeg havde regnet med.

Men omvendt var den tekniske chef Prakash helt klar på hvad hans opgave var da jeg forlod ham. Direkte adspurgt om der var problemer, der forsinkede færdiggørelsen, rystede han på hovedet og sagde, at alt var ok, og at han i princippet bare manglede nogle rss feeds og ellers bare skulle rette mine kommentarer ind på sitet. Og det var nærmest som at arbejde i et tekstdokument. Der manglede ganske lidt programmering.

Prakash ville derfor lave det hele med det samme, så det kunne oploades på deres server natten over, så jeg kunne gå det hele igennem en sidste gang, når jeg vågnede ved 6 tiden onsdag morgen.

Da klokken var 10 am onsdag formiddag, havde jeg intet hørt.

Klokke 12 ringede jeg til Prakash – han tog ikke telefonen.

Kl 3 pm skrev jeg til Vivek – AD Factor er i princippet er deres kunde og derfor tovholder – og bad ham sparke dem i røven.

Kl. 7 pm ringede Prakash - ham havde jeg ikke talt med siden gårsdagens møde.

Han lød som en hund der havde fået tæsk i en uge!

Vivek havde åbenbart taget ham under behandling, og det i en grad, at jeg var en smule nervøs for, at Prakash energi og motivation var røget i vasken.

Derfor glattede jeg ud og fortalte ham vigtigheden af at kommunikerer med folk når/hvis der var ændringer, i de aftaler man lavede. Og at jeg synes at han var fed og at hans arbejde var fantastisk (DET ER DET), og at det derfor var synd, at vi sad i denne situation, fordi det hele kunne have været undgået, hvis han bare havde sendt en mail men en ny tidsplan og en forklaring. Og bl.a, bl.a., bl.a….

Prakash lovede højt og helligt at sitet ville komme op at køre til i eftermiddags (i går).

Jeg gennemgik som sagt de sidste ting i aftes - og rettelserne var meget få. Så med en lille smule held kan vi få sendt sitet af sted til Danmark i dag, og med garanti så det ligger i Danmark når kontorerne åbner på mandag.

Jeg tror jeg har brugt mindst 100 timer på dette projekt, der egentlig var et for-sjovt-projekt.
Til gengæld ved jeg præcist, hvad folk kan, OG hvor der skal sættes ind i fremtiden.

Jeg er nemlig indstillet på at få sat tingene i system, så vi kan sælge en masse web-services til små og mellemstore virksomheder i Danmark.

For deres evner fejler ikke noget. Evnerne skal blot tilføres et enkelt element: Project Management.

Jeg ved også, at jeg selv kommer til at involvere mig indtil der er en selvkørende projektansvarlig...

Det bliver tilgengæld sjovt. Det positive er, at alle kan godt se det uholdbare i den måde processen indtil videre har fungeret på.

Så hvis der er en læser out there, der står og mangler en hjemmeside i 50 tkr's klassen, men kun har 10 tkr så KOM.

Det er nu de kan laves rigtigt billigt!!!

Kommentarer

  1. Interessant. Er der ikke en skole med naturligt tillæg af en projekt management uddannelse?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen