I'm back!

I dag er et lille vendepunkt.

Jeg har sat vores møbler ud terrassen, hængt solsejl op og hængt min nyindkøbte hængekøje op. Så lige nu sidder jeg og skriver i hængekøjen med fjæset vest vendt, så jeg lige foran mig har en ufatteligt masse planter, der står på vores terrasses sydvestvendte hjørne og springer ud om kap (vi har jo monsun) – i horisonten stritter bjergene op, de er i skrivende stund ved at blive dækket af de skyer som i nattens løb er trængt ned i Kathmandudalen og som solens varme stråler nu vækker. Klokken er omkring 6 am. Annette ligger og sover i de kølige morgenstråler på vores lounge sofaer bag mig i terrassens syd østlige hjørne.

Her er en ufattelig larm – og det har der været side fuglene mærkede dagen begynde. Det sker omkring 4:30 am. Da stod jeg op – ikke at jeg gør det hver dag, ikke så tidligt – men jeg har haft det ad helvede til de seneste mange dage. Feber, der om morgenen er helt normal og så pludseligt et par timer efter stiger til 39.6C og bliver der til næste morgen.
Denne temperaturstigning er sandsynligvis årsagen til den konstante hovedpine, jeg har rendt rundt med siden vi forlod Bangkok forrige søndag.
I går tog jeg på hospitalet og blev gennemtjekket – dvs. jeg fik taget blodprøver for stort set alle de tropesygdomme man kan få på disse kanter samt swine flue. Vinderen af denne lille konnkurrence er: Dengue Fever. Da min feber stort set er væk er denne lille sygdomsting gået i sig selv igen.

Så jeg er tilbage i fuld vigør.


Her er min elskede i mit nye kontor

Kommentarer

  1. Dengue og dat. Du skal da også prøve det hele!! Good to have you back!!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen