Min morgen rutine

Helt modsat Danmark bruger jeg masser af tid hjemme om morgen.

Efter meditationen (typisk kl 6 am) skriver jeg lidt dagbog en times tid eller to.

Herefter forbereder jeg morgenmaden. Typisk frugt og curd med musli til Annette og et par skiver brød til mig selv - de dage hvor jeg altså har frisk brød fra bageren på Hotels ShangriLa.
Dette er sandsynligvis noget af det mest ekstravagante man kan foretage sig - brødet koster den svimlende sum af 62 NRP - til sammenligning koster en pose med toastbrød mellem 20 og 30. Men brødet SKAL være godt - ellers gider jeg sgu ikke spise det,
De dage hvor jeg ikke gider købe brød nøjes jeg med en ekstra kop mocca.

Frugten køber vi oftes aftenen før. Bananer er en fast bestanddel suppleret med enten et æble eller mango. Det afhænger af hvad der er tilgængeligt.
Frugtsælgerne er af en eller anden årsag først på gaden op ad formiddagen - dvs efter vores morgenmad.



Curden kan man få flere steder - men den bedste får man fra gadesælgeren der kommer tyil området hver morgen. Man skal lige tjekke hans rute ud - det har jeg efterhånden gjort. Når man har det og slipper 10 NRP (dvs. 70 øre) får man efter sigende noget af den bedste curd man kan forestille sig. Jeg aner det ikke - jeg rører det nemlig aldrig selv.



Cirka hver 5 dag tjekker jeg min lokale barber Sugal ud og får en gang dare gatne en barbering med ansigtsmassage. Hvis han er optaget drikker jeg mig en kop nepalesisk the som jeg i virkeligheden ikke bryder mig om, men drikker fordi der er så hyggeligt i den lille the shop. Teen er for sød, til sat mælk og garneret med et hav af fluer. Til gengæld koster den 5 rupees - dvs 7 for mig, så regner mutter nemlig med at jeg ikke vuilk have penge tilbage på en 10 rupee note. Alle kneb gælder.

Annette insisterer på at der skal være forskel på weekenden og dagligdagen. Så her supplerer vi med æg, diverse oste - her iblandt min hjemmelavede økologiske krydderurte ost som jeg tilbereder med mine ugentlige indkøb fra Søbogaard samt friskprersset juice fra en af de lokale juicepushere. Det sidste har vi nu ikke været så heldige med. Om det skyldes at frugten ikke er god nok, eller at den har ligget for længe er svært at sige. godt smager den ikke.

Om hverdagen gå vi igang med at arbejde ved 12 tiden... jeg har dog snydt lidt inden

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen