Det skal sgu ikke være så teksttungt hele tiden

Sidder her med Gasolin' fra 1971 i baggrunde og skriver dagbog. Til min store overraskelse ser jeg det lille tegn blinke i computerens nederst højre hjørne. Det tegn vi bruger så meget tid på at holde øje med.

DER ER HUL IGENNEM TIL NETTET!

Det vil jeg hermed benytte mig af, til at lægge et lille udvalg af snapsshots fra mobilen på bloggen. Sorry for kvaliteten - men målet helliger midlet.

Økologisk grønt fra vores lokale pendant til Årstiderne. 20 kroner må vi slippe for alle disser herligheder. Heidi - hvad skulle vi dog gøre uden Jer!!!




Vores nye kontor hos A.D. FACTOR - googl dem.




Mit kulinariske gennembrud - hjemmelavede MAKI ruller med økologisk grønt fra Søbogaards Organic Farm nær Bhaktapur.




Vand er et af de helt store problemer... heldigvis kam man købe sig et glas rent men sandsynligvis ildesmagende vand ved udvalgte automater. Tænk lige på det.




Mere religion... men vi ville nok bygge vores installationer på et værksted OG ikke på Rådhuspladsen:-)




Jobindhold har en helt anden betydning i Nepal. Forleden var der en af de mange religiøse højtider hvor man dekorerer templerne og alle de religiøse sites med farverige blomster dekorationer. Vores lille madpsuher havde ingen blomster og måtte derfor tage de forhånden værende søm i brug...




Forleden hørte vi en masse larm uden for vores nye kontor fra politistationen på den anden side af gaden. Et optrin der kun kan finde sted her... fire lokale kvinder havde på en eller anden måde fundet ud af at de alle var gift med den samme mand. Så afsted med ham til strisserne. FORRYGENDE. Og nej - det er ikke en scene fra en Mark Bros. film. Sorry for det dårlige billede - men det skulle gå stærkt.




En af de små ting der sætter humør på tilværelsen er alle de forrygende skilte og bannere der hænger over alt.




Som I kan se er luften hernede ikke ligefre præget af violer... den er helt slem i Boudha hvor alle tibetanerne bor..

Kommentarer

  1. Sådan!! Kort og kontant med et foto vedlagt, så kan selv jeg følge med... Det er FORRYGENDE dagbogsstil!!!!

    :-J

    PS Savner jer!!

    SvarSlet
  2. kære ting og annette. så er det også lykkedes os at finde jeres blog. glæder os til at nærlæse den, indtil videre ser eventyret ud til at udfolde som det sig hør og bør med både forhindringer og hjælpere. stort knus til jer begge, vi glæder os til at se jer snart.

    SvarSlet
  3. Grønsagerne virker sgu lidt dyre, Thomas, får du pruttet nok?
    Vand er et kæmpe problem. Her i Cambodia har vi 140 firmaer der producerer og sælger vand, men kun de 20 har fået godkendt vandet af myndighederne. Og godt, det smager det sjældent, med mindre det er imprteret Evian til 1,5$ for en lille flaske...
    Husk nu at passe på med alt hvad der har med strøm at gøre. Selv når min computer er tilsluttet UPS-boxen får jeg stød. Tag stikket ud ved strømsvigt, når strømmen kommer igen er det nogle gange med alt for meget power og du sprænger sikringer og måske maskineri. Køb godt med sikringer i den korrekte størrelse(kan være vanskelige at finde). En lille støjsvag generator er altså dejligt, du har altid strøm...
    Med kærlig hilsen, den praktiske gris i Cambodia..

    SvarSlet
  4. jANNICK, JEG FÅR IKKE PRUTTET NOK - DE ØKOLOGISKE OG UFARLIGE GRØNSAGER ER IKKE METERVARER. SÅ MIN ØKOPUSHERE HAR FAT I DEN LANGE ENDE.

    NÅR JEG KØBER IND HOS MIN LOKALE GENERAL STORE KOSTER DET EN TREDJEDEL. DET KAN JEG SÅ TILGENGÆLD IKKE SPISE MED MIDRE DET ER KOGT, STEGT ELLER PÅ ANDENM VIS TILBEREDT.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen