Shave and save...


Synes sgu af og til at det kan være lidt vanskeligt at få bæredygtighed ind i dagligdagen.

Men har opdaget en metode der i den grad integrerer nydelse/velvære og bæredygtighed.

1. Flyt til Nepal
2. Udskift vådbarberingen med et besøg hos den lokale barber.
3. Læg nakken tilbage og nyd en halv times afstressende ansigtsbehandling der udover fjernelse af de halvlange og usoignerede skægstubbe også indeholder massage samt diverse ’eksotiske’ dufte og masse lokalsladder.

Udbyttet er overvældende.

Jeg for min del bruger ca. 2 vaske med lunkent vand ved hver barbering – en til selve barberingen og én til efterskyldning og rengøring af vasken. I alt anslået 5 liter.

Min lokale barber bruger ca. 10 cl vand I ALT! Eller 50 gange mindre vand end når jeg selv gør det.
Jeg har det bedst med daggammelt skæg og barberer mig derfor hver 3 dag i gennemsnit – dvs. 120 gange om året. Ved at bruge min lokale barber sparer jeg altså 588 liter vand om året.

Prisen for en barbering er 50 NRP/3,64 DKR hvilket er 20 NRP/1,46 DKR mere end de lokale betaler – dvs. at jeg samtidigt bidrager med 2.400 NRP til at forbedre en Nepalesers liv med – UDEN AT GØRE ANDET END AT SLAPPE AF.

Nu ved jeg ikke, hvor mange mandlige vesterlændinge der er i Nepal på et år. Men hvis der er 1.000 i gennemsnit og alle overgår til lokal barbering, kan vi virkelig gøre en forskel.

Og prøv så lige at gang tallene op på verdensplan.

Desværre går det nok ikke med barbering af ben og bikinilinier til kvinderne – det ville ellers virkelig kunne bidrage til forbedring af vandsituationen hernede – samt i resten af verden.

Tippet er hermed givet videre!

Kommentarer

  1. Der er mange måder at redde verden på - denne her må jeg vise til Peter, så kan det vist ikke vare længe, før vi sidder i flyveren... KH Lotte

    SvarSlet
  2. Fantastisk udregning........
    Fed global anskuelse.
    KH K

    SvarSlet
  3. Fantastisk Thomas - både morsomt og kvikt.

    SvarSlet
  4. Jeg bliver helt tørstig og jeg skal jo spare på vandet, så jeg tror lige jeg går ned på Byens...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen