Nervøst sammenbrud på Byens Kro - eller næsten...


Flying Dog Brewery Imperial Porter Specialty Beers Hunter Thompson Bottle

... rygtet har været 'around' længe. Den legendariske Gonzo Porter kommer på fad på Byens Kro!

Var forbi i eftermiddags - skulle egentlig tale med Den Røde, men han var travlt optaget af birketræet. Droppede derfor forbi Møntergade 8 på min vej moed Vesterbro, til fredagsbar på e-Tyoes. Mest for at lade mit vand, sekundært for at få en fyraftens Grøn.

Gud hjælpe mig om jeg så ikke ser på tavlen at Ralph har skiften den tvivklsomme Gonzo Ale ud med den helt forrygende Porter. UDEN at orientere folk om det. Han plejer nu ellers at være rigtig god til at sprede ordet.
Heldigvis lod den søde bartender en lille smagsprøve passere min vej - mest for at afværge situatiuoner hun ikke lige kunne kontrollere... herligt!

Øl pusheren kom forbi for at tjekke kvaliteten på den føromtalte ale. Da dette kun kan lade sig gøre ved at skifte porterfadet ud med et alefad betød det, at slangerne skulle tømmes for den dugfriske porter. Jeg røg ned af stolen og ud på min cykel da hun tømte karaflen med det forrygende og guddommelige bryg ude i vasken!!!!. Hun kunne da have budte et glas - jeg havde glædeligt betalt for det, frem for at se det gå til spilde i kloakken. Eller hun kunn have taget det med hjem og brugt det til at marinere kød, eller indbage i rugbrød eller vaske hår i det.

MEN HUN SMED DET UD!!!

Kommentarer

  1. Fra Øl pusheren: Der er ingen grund til at hænge inder vasken, det er livet for kort til. Men ved du hvad, jeg giver sgu den fadøl du aldrig fik, hvis du husker at sige det til mig næste gang jeg er forbi med varer. Appropos! Har du smagt deres nye WILD DOG "Gonzo Barrel Aged Porter"?
    Gonzo på whiskeyfade i 18 måneder...Du ender ikke bare under vasken, men helt i gulvbrædderne for at få det hele med. En oplevelse i særklasse.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen