Endeligt noget jeg gider se på TV

Caroline Henderson kommer på skærmen - Kultur



... for en gang skyld er der noget som vækker min interesser og nysgerrighed. DR har en guldgrube af Jazzoptagelser fra dengang København var Europas jazz-metropol.
Man kan måske spekulere lidt over hvorfor DR har valgt at bruge Caroline Henderson - og ikke en af de nulevende jazz legender herhjemme. Jeg tænker især på Ib Skovgaard som er et omvandrende jazz-story-teller-orakel - men det er sandsynligvis fordi de forsøger at give genren en yngre profil...

A pro pos Ib. Havde jo den udsøgte fornøjelse at lave The Squirrel med Dexter Gordon, sammen med ham... første og eneste gang jeg kom i Billboard som executive producer (ha, ha, ha).

Coveret stod Jonas Hecksher for:



An additional highlight of this enormously enjoyable album is the brief spoken introduction Gordon provides for each number. Even speaking just a few words in his resonant baritone, Gordon's musicality and gracefulness shine through.

... fedt ikke!

Det lykkedes mig mange år senere at få Jonas til at lave årets jazz festivalplakat - noget jeg lovede ham meget tidligt om morgen på Cafe Louise (off all places). Faktisk er hans plakat een af de fedeste - lanceringen lykkedes det ham dog at fucke up noget så grusomt - men det er en anden historie

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen