Gorilla i Uganda

Sidder og rydder op på min bærbar. Faldt lige over en kær gammel ven: en smuk Silverback som vi stødte på i bjergene mellem Uganda, Rwanda og Congo.

Skæbnen ville, at vi var så heldige (eller uheldige som min US ven nok syntes), at vi ikke alene fandt den fedeste lille familie gorillaer - vi kom også til at placere os så uheldig (i mine øjne heldigt!) at vejen mellem Silverbacken og resten af gruppen blev blokeret.

Silverbackens rolle er som bekendt at passe på flokken - kommer man til at afskære ham fra de andre, er der kun een ting at gøre. Ned på hug, øjnene i jorden og forhold dig roligt - det er tegnet på underkastelse! Herefter kan man trygt lade Silverbacken passere.

Annette stod lidt i baggrunden. Måske burde hun være bekymret ved tanken om at Silverbacken skulle til at passere mig med mindre end en meters afstand. Men hun var så kold og kvik at hun stillede kameraet fra still til video (DET GØR VI ALDRIG!!!). Takket være hende fik vi denne lille perle i kassen.

Er han ikke smuk? Hvis ikke den fes så meget, at stanken omkring den var uudholdelig havde, jeg givet ham en krammer.

Gorillaerne er en meget truet rase. Der er i dag mindre end 700 individer!!!

NB. Jeg ved ikke hvorfor billedet er vednt forkert - i min PC version er den rigtig. Weird.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Historien om J-Dagen